1 maand in china - Reisverslag uit Nederland, Nederland van annavonturen - WaarBenJij.nu 1 maand in china - Reisverslag uit Nederland, Nederland van annavonturen - WaarBenJij.nu

1 maand in china

Blijf op de hoogte en volg

23 Februari 2016 | Nederland, Nederland

Alweer meer dan een maand in china, ik heb het zelf amper door.
Ik begon met 3 weken beijing in 3 verschillende hostels en kwam erachter dat ik twee hele onbekende werelden voor mij aan het verkennen was. China, het gigantische, altijd drukke en dorre china. Maar ook de hostel/backpackers wereld waar je elke dag nieuwe vrienden maakt maar ook afscheid neemt en waar ze het helemaal niet raar vinden om 4 meiden die elkaar nog maar 1 dag kennen in 2 bedden te stoppen.
De eerste 2 tot 3 weken heb ik amper gegeten omdat alles hier of pittig of 2 smaken olie kent. Maar nadat ik naar het zuiden ben verhuist hebben chinesen en reisgenoten mij wat chinees geleerd en echt voedsel aangeboden. Nu weer ik een klein beetje wat ik wel en niet lekker vind en kan in ieder geval 2 keer op een dag normaal eten (ze houden hier van snacken en heb geen 1 chinees echt zien ontbijten, ze beginnen tussen 10 en 12 met een gestoomd broodje).
Ik werd door te weinig slaap en eten dan ook ziekjes in beijing en schiknbaar..als je eenmaal verkouden bent/word gaat het niet we. Ik snotter nu nog.
De mensen hier zijn geweldig ik heb nog niet een nare situatie mee gemaakt, wel dat ze geld willen verdienen maar wij kunnen wel iets missen en voor de grote bedragen en meegaan met iemand moet je gewoon gezond verstand gebruiken. Het mooiste is dat je op de meest random plekken en situaties zomaar een heel gesprek kan hebben met chinesen. In de trein was een 17 jarig meisje die haar engels wou oefenen, in de metro zat een constuctiemaneger die zich afvroeg waar ik vandaan kwam, in het park waren 2 jongens die wel even met die buitenlander wouden praten...en altijd is het weer... Reis je echt alleen?! Dat is zo dapper, wat gaaf!
Chinees nieuwjaar, waarvoor ik naar china kwam stelde niet veel voor. Vuurwerk is verboden in alle steden en er was verder ook niet echt iets georganiseerd. Nieuw jaar voor Chinesen is met de hele familie vis en dumplings eten (geld in dumpling) en van 8 tot 12 is er een nieuwjaarsshow op tv dat letterlijk iedereen kijkt.
Dan gaan sommige naar buiten voor vuurwerk, maar 15 dagen lang steken ze vuurwerk af, dus niets groots of langdurig.
Maar ik heb het in een hostel gevierd met een groep van 15 tot 20 man zelf dumplings maken en chinees leren tellen doormiddel van een kaartspel.
Nu zit ik in Dali, ik ben na 3 weken in beijing naar het zuiden gevlogen, kunming, voor beter weer. Het was echt koud en grijs in beijing en ik miste het groen.
Helaas is de yunnan provincie ook niet zo groen, het is weer bruin en dor. Maar het weer is geweldig en de menaen zijn een stuk meer relaxing.
Ik ben van kunming naar lijiang gegaan om berg te beklimmen. En van lijiamg naar Shangri-la om een ethnic minority group te leren kennen en tempels te bezoeken, waaronder de grootste nog werkende wenswiel waar/die je zelf draaiende moest houden.
En nu zit ik in dali, waarvan iedere chineea heilig overtuigd is dat je hier moet komen. Binnekort reis ik weer verder naar guilin om rijstterassen te bekijken, hopend op meer groen. :)
Fotos moeten moeten wachten omdat internet hier verschrikkelijk is en ik ben een vpn programma nodig om google te gebruiken (ik had niet door dat deze site alsnog aan google is verbonden) wat betekend dat internet nog langzamer is omdat dat programma mijn ipadress de hele wereld overstuurd, zodat het lijkt alsof ik in eurpopa of amerika ben.
Ik ben vast veel vergeten, zijn er vragen stel ze gerust! Er is zoveel te vertellen dat ik niet meer weet wat ik moet zeggen of waar te beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 14514

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 22 Juni 2016

Azië

06 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: