Wilde dieren weekend - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu Wilde dieren weekend - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu

Wilde dieren weekend

Door: annavonturen

30 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Je zit in een knal blauwe auto en plotseling staat er een olifant voor je!
Dat hebben wij dit weekend 4 keer gehad! 3 keer moesten wij stil staan en 1 keer moesten wij om de olifant heen!
Dit was in addo. Uiteindelijk hebben we besloten om de hele dag zelf rond te reiden door addo heen. We hebben olifanten dus van heel dichtbij gezien. Een paar buffels en een zwarte neushoorn van veraf. En echt super veel everzwijnen, zoveel zelfs dat we ze nu zelfs als beeltje zat zijn:P
Het park was wel heel mooi van bepaalde plekken kon je zo ver weg kijken dat je de zee kon zien en bepaalde steden.
Na een hele dag in addo zijn we naar onze hostel gegaan. Hier sliepen we in een dorm genaamd 'The hut' en dat was het ook echt. Geen fantsoenlijk dak, geen vloerbedekking en het was er stervend koud. We hadden allemaal twee dekens en veel lagen aan, voor we konden slapen. Het word hier zoiezo heel koud in de avond. Kan niet wachten om thuis te zijn. Hier kennen ze het woord verwarming ook niet :(
Zondag gingen we naar Daniels Cheetah farm. Hier waren veel cheetahs. Een daarvan mochten we aaien en foto's mee maken. Daarnaast mochten we daar ook leeuwen welpje op schoot hebben en aaien. Echt super lief, vooral zoals ze lopen. Er was ook een jonge cheetah maar die was iets te wild om te aaien. Hij had ook heel veel energie en had zo'n lief kopje! Hele mooie ogen.
Na de tour zijn we naar port alfred gegaan. En waren we weer terug op school.

Maandag hebben we gewinkeld in Bathurst, sorry jit ik heb gelogen en sorry mama dat ik daardoor niet op tijd kon bellen :(.
Dit was erg gezellig. Naderhand zijn we even naar de grootste annanas ter wereld gegaan. Om foto's te maken. Super grappig.

En toen waren jullie weer up-to date

liefs anna

• 30 Mei 2011 - 18:33

Tante Ans:

Hallo Anna,
    Zo weer genoten van jou verhalen. Alweer eentje die gesprongen heeft. Vorige week had ik een mail vanuit Port Elisabeth van marco, hij had ook gesprongen en zijn vader (mijn zwager) ook. Jitcia heeft er nu 3 lotgenoten bij. Kunnen jullie mooi met elkaar over de sprong kletsen. Heb je de video van jou sprong ook gekocht? Jou reis schiet alweer op. Nog vele leerzame dagen daar.

• 09 Juni 2011 - 10:00

Vimke:

Hej Anna!

Net even bij Welmoed en Marleen gelezen. Las bij Welmoed dat jullie weer paard hebben gereden! Het klonk wel wat rustiger en dat jullie een hele mooie natuur hebben gezien. Gezellig om ook wat met zn 2-en te doen!
    De tijd gaat nu ook ineens heel snel! Probeer nog van de mooie dingen te genieten en goed op je 'harde schijf' op te slaan!

Tot snel!

x

• 19 Oktober 2011 - 09:40

Lia:

Hoi Anna,

Ik kwam jouw blog tegen, wat een leuke verhalen en mooie foto's!

South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, lanceert een community platform, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Jij kunt bijvoorbeeld vertellen over je wilde dieren avonturen en je foto's uploaden om anderen enthousiast te maken. Het wordt uiteindelijk een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.

Op 25 oktober 2011 lanceert South African Tourism een grote campagne om de community bekend te maken. Wij geven jou exclusieve toegang om vanaf vandaag 19 oktober 2011 lid te worden van de bètaversie van de community op www.mijnzuidafrika.nl. Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen aan de community, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar information@southafrica.net.

Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!

Groeten,

Namens het South African Tourism Team,