En we gaan nog niet naar huis, nog langer niet - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis, nog langer niet - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis, nog langer niet

Door: annavonturen

Blijf op de hoogte en volg

20 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Tja, dat wouden we graag.
Maar ondertussen ben ik alweer anderhalve dag thuis, gezellig bij mijn ouders op de bank.

Woensdag na de presentatie tijdens de lunch werd het weer slecht. Het begon te regenen en zoals altijd stopte het niet tot donderdag ochtend.
Toch zijn we nog even naar giddo's geweest. Helaas, zoals welmoed haar bekende spreekwoord luid in zuid-afrika, is een tweede keer nooit zo goed en leuk als de eerste.
Maar de avond daar integen was zeer geslaagd. Ik heb nog een ander huis van stenden kunnen bekijken deze avond. Om jaloers op te zijn, ze hadden 2 keukens!

Donderdag vroeg heb ik mijn tas al gepakt. Daarna zijn we gaan ontbijten, of meer lunchen, bij een kaaswinkelte. Jammer genoeg was er niet veel kaas te vinden bij onze eten, wat ook nog heel weinig was.
Daarna hebben we nog een taartje gekocht.
En terwijl de rest hun tas pakte heb ik me wat vermaakt. En laat in de avond hebben we nog een film gekeken.

Vrijdag vroeg opstaan om nog te douchen en onze kamer opruimen, onze tassen de heuvel op geheuld en ontbijten.
Na 9en zatten we in de bus op weg naar Port Elizabeth. Onderweg onze eerste ongeluk gezien in zuid-afrika. Het was nog maar net gebeurd en echt elke auto stopte om te helpen. Ook mike, onze bestuurder wou helpen. Je zag dat hij in een dilema zat, hij wou heel graag helpen maar moest ons wegbrengen.

Uiteindelijk op het vliegveld afscheid genomen van Anke, Hielkje, Marije, Sanne en onze duitsers van de big 5 Ursula en Malin.
Omdat wij heel lang moesten wachten heeft Mike ons nog even naar de pick and pay gebracht voor wat boodschappen. En daarna nog snel wat gegeten bij wimpy's.
Vliegen was weer super gaaf. Maar toen we in het vliegtuig zaten had ik plotseling helemaal geen zin om naar huis te gaan. Ik wou meteen weer terug.
In Johannesburg kwamen we Ursula en Malin weer tegen en we hebben even samen kunnen winkelen en daarna weer afscheid nemen. Wat een tweede keer wel wat moeilijker word.
Wij hadden nog wat tijd over en zijn gaan winkelen, ik heb nog een leuk armbantje gekocht.
En toen 10 uur in het vliegtuig. Was dit keer echt een ramp. Helemaal niet kunnen slapen, maar ik was zo moe dat ik toch stil probeerde te liggen het proberen. Wat mij enorme rug en nek pijn bezorgde. Ook was het steenkoud.
Maar zodra je het vliegtuig uitstapt is het weer verschrikkelijk warm, wat ik niet snap want het was nooit warmer dan 13 graden buiten.
In Zurich hebben we deze keer zowel de metro als de bus genomen.

Eenmaal op schiphol was welmoed die mijn moeder en zusje als eerst zag. En ik zag als eerste haar koffer:P
Ze dacht dat mijn zusje aan het huilen was:P
Echt super om bijna de hele familie te zien. We hebben nog even koffie genomen met iedereen: marleen en ouders, welmoed en vriend en mijn familie.
Na de chocomel (voor ons) nog wat laatste groep knuffels en afscheid genomen.
Het was echt heel raar om weer rechts te rijden, gelukkig was mijn broer zo lief om veel linkst te rijden (inhalen:P)

Eenmaal thuis de was aan mijn moeder gegeven (lang leven moeders!!!)
En iedereen overtuigd over chinees eten (wat niet zo moeilijk was)
Ik heb snel een dutje gedaan en wat is het fijn om je eigen kamer te hebben met een gigantsche klerenkast vol kleren, een bureau, alle geurtjes en make-upjes en een volle boekenkast!
Na wat te slapen de souveniers uitgedeeld.

Vandaag, zondag, de hele dag mijn eigen ding gedaan. Helaas nog niet naar de film, maar dat komt nog wel (ik wou heel graag chinees eten en naar de bioscoop).

Dit is dus mijn allerlaatste update over mijn reis in Zuid-afrika. Met veel nieuwe ervaringen, indrukken en hechtere banden met vrienden en nieuwe vrienden gemaakt.
Tot de volgende reis XD

anna

  • 22 Juni 2011 - 18:04

    Vimke:

    Fijn dat je weer thuis bent!
    We hebben al wat dingen gehoord, maar er komen vast nog wel meer. En de foto's natuurlijk, daar ben ik ook erg benieuwd naar.
    Ben je alweer terug op je honk in Leeuwarden en alweer afgesproken met vriendinnetjes?
    Veel succes nu met alles wat er geregeld moet worden en natuurlijk gezelligheid met iedereen!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 14530

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 22 Juni 2016

Azië

06 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: