Afgelopen weekenden en laatste dagen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu Afgelopen weekenden en laatste dagen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu

Afgelopen weekenden en laatste dagen

Door: annavonturen

15 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Twee weekenden geleden waren ik en welmoed alleen op pad. We zijn naar Hogsback gegaan, waar (volgens hun zeggen) lord of the rings op gebaseerd is.
Het is hier heel mooi en voelt een beetje als thuis aan. Van die oude grote bomen, wat frisser weer en gewoon kleur om je heen. Alles hier in Zuid-Afrika zijn bruin of geel tinten. Hier in Hogsback waren het echte bos tinten, dus rood, geel vele groen en oranje.
In Hogsback hebben we paard gereden. Hier rijden ze zonder bit en soms zonder zadel. Na een heerlijke rit door de bosses met af en toe wat snelheid en blaffende honden om ons heen zijn we geeindigd bij een weiland voor hele mooie bergen, waar we lekker in het gras zijn gaan liggen de zon onder hebben zien gaan.
Daarna snel terug gereden en eten in het hostel, Away with the Fairies. Die alle muren had geverfd met elfjes, paddestoelen en fantasie achtige beelden.
Zondag zijn we gaan hikken. Een 3 uur durende tocht in totaal. Heel mooi en avontuurlijk want we moesten een rivier oversteken met gladde stenen. En weer heel veel klimmen.
Maar aan het einde was een hele mooie waterval waar andere klasgenoten en huisgenoten aan het abseilen waren.
Later die middag zijn we nog naar een eco shrine gegaan. Dit is een kunstwerk waar de kunstenares mensen bewust wil maken dat wij, als mensheid, een met de natuur zijn in plaats van erboven te staan. En dat we goed op de aarde moeten passen willen we onzelf niet vernietigen.
Daarna een lange weg terug naar Port Alfred.

De week die volgde was zeer nat. Het heeft in jaren niet zo erg geregend volgens mensen, wat veel problemen met zich meenam. Telefoonlijnen doen het (nog steeds) niet, internet deed het niet, vele mensen konden niet naar het werk, studenten konden niet naar de projecten etc. Ik had natuurlijk net maandag mijn was gedaan, wat nooit meer droog word en we wouden het wel naar de wasserette brengen maar die was gesloten omdat de vrouwen niet naar stenden konden komen. Alles, maar dan ook alles, was nat. We hadden ook een gat in ons dak! En, hoewel het bij ons al was, overal begint nu schimmel te groeien. Heel smerig. Bij onze buren zit het al in de kleding.
Deze week dus niet veel gedaan op het maken van verslagen na, wat moest.
Ik ben nog wel naar de bioscoop gegaan met Iris en Thea. Heel fijn om eens met wat andere mensen wat te doen. En we hebben de Lounge ontdekt. Een halve kroeg en discotheek in 1. En aardig groot. We hadden een after Queens party, speciaal voor de nederlanders. Bijna iedereen was in het oranje en er was nederlandse muziek. Dit was echt een geweldige avond.

Vorige week zaterdag was Welmoed jarig, maar we waren vrijdag al begonnen met vieren (omdat we oorspronkelijk zaterdag niet in PA zouden zijn).
We zijn uit eten geweest en zijn daarna naar de Lounge gegaan.
Om te eindigen met kado's geven en zingen terug op de kamer.
De volgende ochtend er om 8 uur al uit om te ontbijten bij de Pillerbox. We moesten zo vroeg omdat we van plan waren dolfijnen en walvissen te zien, maar we wisten nog niet of het kon en ze zouden ons om 9 uur bellen. Helaas ging dit niet door, dus moesten we snel wat anders verzonnen. Ik ben toen naar de buren gegaan waar een schoonheidsalon was. Hier hebben we gebeld en hebben we Welmoed een massage kado gegeven. Ursula heeft ook een massage genomen en ik heb een Facial treatment gekregen. Die vrouw is heel goed!
Dit terwijl de andere aan het wachten waren bij de Duitse Oma, een winkel daarnaast.
Hierna hebben we om 4 uur chocolade taart gegeten en een Welmoed champagne open getrokken. Na de champagne zijn we door gegaan, maar dat hoeft niet iedereen te weten:P

Zondag was er een Benefit concert van Ingubo.
Dit was leuk, nadat we aankwamen kregen we nog een mini rontleiding en ik heb zelf ook nog meegedaan met een optreden.

Na het concert zijn ursula, malin, marleen en ik doorgegaan naar coffeebay. Maar omdat we wat laat vertrokken zijn we eerst in Cinsta/Chinsta gebleven.... Jit klinkt dit bekend?
Dit was echt een super grote hostel!!! Was meer een bungalowpark alleen dan wat teleurstellende huisen en faciliteiten.
We konden na 8en helemaal niets meer eten!!! Er was zelfs geen chips meer!
Dus aten we chocola en dronken we colo. Heel gezond.
De volgende ochten goed ontbeten en door gereden naar Coffeebay, wat langer duurde dan onze verwachte 3 uur.
Gelukkig konden we nog snel een village tour doen, die langs de guide zijn huis ging, een secretpool en eindigde in een Xhosa uitgaansgelegenheid met echte Xhosa bier.
Die avond was er een Xhosa band die op de trommels speelden.
De volgende ochtend hebben we een hikking tocht van 3 uur gedaan naar 'the hole in the wall'. Dit was super mooi, maar oh zo vermoeiend. Het was constant berg op en af. En ook steil op en af!
Uiteindelijk bleek dat Malin halverwege haar camera kwijt was, wat de vreugde van het overleven van de reis iets dempte. Maar daar staat tegen over dat we een lift achterin de truck kregen, dit was echt super gaaf. Hoewel er super veel zand door de truck vloog heb ik heel veel lol gehad.
Terug bij de hostel, snel wat opgefrist alle rekeningen betaald en toen op weg naar Port Alfred. Hier kwamen we om half 10 aan.

Snel presentatie voorbereiden en dan slapen.
Vandaag dus presentatie gehad. Stelde niet veel voor, maar de kinderen (die we hadden meegenomen) waren zoooo lief. Ze hadden allemaal hun uniform aan en die staat ze echt goed!
Na de presentatie afscheid nemen van de creche en voorbereidingen voor vertek.

Dit is dan ook mijn laatste verhaal. Hierna zien jullie mij snel en dan kunnen jullie alle verhalen persoonlijk van mij horen en mij de oren van het hoofd vragen... na wat hoognodige slaap:P

Heel veel liefs, knuffels en ik zie jullie snel

anna

• 15 Juni 2011 - 16:16

Vimke:

Volgens mij heb de laatste weekjes/dagen nog veel mooie dingen meegemaakt.
    Kom maar snel thuis om een knuffel te geven en alles te vertellen!

Liefs

• 15 Juni 2011 - 16:44

Jojo:

jaaa,
    leuk dat je weer terugkomt!
    volgens al je verhalen heb je het erg naar je zin gehad!
    Goede reis!

• 15 Juni 2011 - 18:42

Tante Ans,:

Hallo Anna,
    Wat heb ik genoten van jou verslagen. Of waren wij zelf weer in port Alfred. Volgens mij heb je er een ontzettend leuke tijd gehad. Trouwens nog bedankt voor je kaart, vonden wij ontzettend leuk. We hopen binnenkort jou verhalen te horen. Een hele goed reis terug naar een koud en nat Nederland.