Terug van weg geweest - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest

Door: annavonturen

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Port Alfred

En nee mensen, ik kom nog niet naar Nederland terug.
Ik ben terug van mijn 10 daagse vakantie in Zuid-Afrika.
Ik heb meerdere opmerkingen gekregen over mijn engelse verslagen, dus wou vanaf nu zowel in het nederlands als in het engels mijn verhaal gaan doen, maar omdat deze zo lang word alleen in het nederlands.

Vrijdag konden we om 10 uur de auto ophalen. Dus Ursula, Marleen en Welmoed liepen de beruchte heuvel af (na deze vakantie durf ik het niet meer te noemen dan een heuvel) en Malin en ik wachten, samen met de tassen, voor ons huis.
En we wachten.... en nog langer wachten. Uiteindelijk waren er problemen met betale en waren ze rond half 12 klaar.
Auto inpakken, wat foto's maken en we waren op weg. Naar Port Elizabeth, want we waren nog een tomtom nodig en die waren ze in Port Alfred kwijt, omdat ze net verhuist waren.
Het leuke was, de tomtom stond nog niet aan of we waren al aan het verdwalen.... lol 5 meiden in 1 auto met een tomtom 'over 300 meter lings afslaan' gaat niet goed :P
Onderweg hebben we giraffen gezien!
Rond 7 uur kwamen we aan in Oudtshoorn, echt een prachtige hostel met een kamer voor onszelf.
De volgende dag al betalen en inpakken, op weg naar de grotten en daarna zijn we naar een stuisvogelboerderij geweest.
Op deze boerderij kon je op eieren staan, op stuisvogels zitten en op stuisvogels rijden! Ik heb alleen het eerste gedaan, waar ik nu een beetje spijt van heb niet heel veel.
De rest van de dag gespendeerd met naar Cape Town te rijden. Ook hier kwamen we om 7 uur aan.
Beide keren zijn we uit eten geweest en ookal zaten we voor 8 uur in het restaurant, we kregen nooit voor half 10 te eten :(
We waren één keer uit eten en er was helemaal niemand en nog duurde het een uur. This is Africa.
Maar daar staat tegen over wat je krijgt, echt lekker namelijk :D

Zondag zijn we naar de kerk gegaan (maar natuurlijk het is pasen!)
We zijn naar een Hillsong kerk gegaan. Waar je niet psalmen zingt maar een band muziek voor je speelt. Dit was echt heel gaaf! Maar ik vond de priester/dominee (weet niet wat het in zo'n kerk is) wel wat vrijpostig. Hij was te makkelijk, soms vond ik heb niet een echte gelover. En het was niet zo'n leuke dienst.
Maar ik snap waarom het heel erg aanslaat bij veel mensen, het is heel vrij en 'open minded' (zoals zij het zelf ook noemen) dat past erg bij deze tijd.
Na de kerk zijn we gaan winkelen. Jah dat kan hier in Zuid-afrika. De winkels zijn elke dag open of het nou feestdag is of niet.
We eindigden de dag met chinees.

Maandag wouden we heel graag naar robbenisland of de tafelberg doen, maar helaas, bijna de heletijd dat we in Cape Town waren heeft het geregend.
Uiteindelijk zijn we naar Simonstown en Cape Point gegaan. DIt was echt heel mooi. En weer hebben we aardig wat wilde dieren gezien.
Het leuke was dat we hier klasgenoten tegenkwamen. Bij de vuurtoren helemaal op het puntje van Cape Point.

Dinsdag zijn we naar het voetbalstadion gegaan en hebben we weer gewinkeld.
Nu in het centrum van de stad, hier hebben ze aardig wat marktjes met afrikaanse spullen.

Woensdag zijn we dan eindelijk naar Robben Island gegaan en hebben we de tafelberg beklommen.
Robben Island was qua tour over het eiland erg leuk, maar de rondleiding door de gevangenis was wat kort en niet erg verstaanbaar (o.a. omdat er weer veel kleine kinderen mee moesten)
De boodreis was het leukste :)
Na Robben Island dus de tafelberg op geklomen. We zijn ongeveer 2 en een half uur onderweg geweest, maar het was het helemaal waard. Het was echt een schitterend uitzicht. En de zon ging ook net onder dus heel mooi. Het beklimmen was alleen anders dan verwacht. Het was namelijk de hele weg lang een natuurlijk gevormde trap van stenen. Af en toe moest je bijna echt op handen en voeten je omhoog trekken en duwen om verder te kunnen.
Gelukkig zijn we terug met de kabelbaan gegaan, ookal vond ik het niet erg om ook dat lopend te doen, het was alleen al 6 uur en donker...

Donderdag weer alles ingepakt en op weg naar Stellenbosh. Hier is namelijk een wijngaard met dezelfde naam als een van mijn reisgenoten: Welmoed!
Daarna hebben we even een hapje gegeten en toen doorgereden naar George.
Hier twee nachten geslapen en weer een kamer voor ons alleen.

Vrijdag zijn we naar een nationaal park gegaan om weer te gaan wandelen en klimmen. Dit keer om aan het einde een waterval te zien.
Daarna zijn we heel snel naar de zee gegaan. En daarna naar een markt, deze zou heel bekend zijn in omstreken, maar toen we er waren hebben we maar 4 kraampjes gezien. Beetje vreemd.
Deze avond zijn we gaan stappen. (maar natuurlijk het is koninginnenacht!)

Zaterdag hebben we even in een speeltuin gespeeld en daarna naar Pletteberg gegaan.
We waren aardig vroeg in Pletteberg. Dus zijn we naar monkeyland gegaan en naar Tenikwa. DIt is een wilde katten opvang centrum. Dit was echt heeeel mooi. We mochten bij alle dieren in de kooien (diegene die tam waren) en mochten bij de cheeta op de foto. Natuurlijk had ik mijzelf als eerste aangemeld, de rest was echt bang wat ik absoluut niet begrijp. Zodra ze ons zagen waren ze aan het spinnen. En zelfs tijdens het eten (die kregen we terwijl wij in de kooi stonden O_O) deden ze niets.
Deze foto's moeten bij Marleen op haar blog staan. En anders probeer ik ze zo snel mogelijk van Ursula te krijgen.
(ik ben de enige die nog heel veel foto's kan maken, maar mijn batterij was leeg na 3 foto's bij de apen :( )

Zondag wouden we paragliden of blach water tubing. Maar uiteindelijk zijn geen van beide gelukt. De eerste niet omdat er geen wind was (het was prachtig weer!) en de andere niet omdat dat maar tot mei mag. En het was net 1 mei.
Dus zijn Welmoed en Marleen gaan surfen, daar heb ik foto's van gemaakt. En in de middag hebben we een bootje gehuurd en zijn we het water op gegaan.

Maandag weer terug naar Port Alfred. Onderweg zijn we gestopt bij de blaubrug, dit is de hoogste bungeejump plek van de wereld. Ik wou eigenlijk de hele tijd niet springen, maar als je daar staat dan begint de adreline al. Alleen wou de rest van de groep een andere keer, we hadden net goed ontbeten voor de tweede keer :$
Dus hopen we dat snel te gaan doen.

En toen waren we weer terug in Port Alfred. De auto terug gegeven, helemaal in orde.
En morgen weer aan het werk.

Over en uit!

Zondag

  • 02 Mei 2011 - 19:52

    :

    Oh.
    We hebben ook pinguings gezien.
    Wil je dat geloven! Wilde pinguings in Zuid-afrika!

  • 02 Mei 2011 - 21:23

    Afke:

    Was het leuk in die dierentuin of ben je die wijn van Welmoed lekker gaan vinden...?? Pinguings??????

  • 03 Mei 2011 - 07:43

    Vimke :

    Hmmm... ik heb zo'n vermoeden dat je daar wel naar je zin hebt ;)
    Ik zal zo ook eens even gluren bij de anderen, die hebben vast ook nog foto's! Lekker genieten en heel veel succes met je project!

    Liefs

  • 13 Mei 2011 - 09:25

    Addo:

    AWESOME! Pinguins!! :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 14529

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 22 Juni 2016

Azië

06 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: