In Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu In Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van annavonturen - WaarBenJij.nu

In Port Alfred

Door: annavonturen

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het spijt me! Het spijt me! Het spijt me!
Ik weet dat mijn nederlands niet goed is, totaal geen abn. Ik twijfel nu al of het niet 'het spijt mij' is.
Zucht....

Vandaag een kort verslag van deze week.
Alsof wennen aan school niet genoeg is, hebben ze heel veel veranderd.
Ten eerste hebben we nieuwe huisgenoten. En, tja.... wat moet ik daarover zeggen. Ze zijn luidruchtig, laten alle deuren openstaan (ook die van de voordeur), blijven tot laat in de avond voor het raam van twee klasgenoten zitten, staan vroeg op met keiharde muziek en vals zingen en ze laten hun spullen overal achter. Geen ideale huisgenoten, ik mis Romke-jan, Aukje en Jansje!!!
Daarnaast zijn we uit de kantine verbannen omdat er diploma uitreikingen en aliminum feesten zijn. (schrijf je dat zo als oud studenten na zoveel jaar een dag/avond terug komen?)
Dus we moeten nu buiten eten, weer of geen weer. En we moeten hard op zoek naar wc's, omdat die allemaal in de kantine zijn en je moeilijk even naar huis kunt lopen!
Daarbij gaat het halen van voedsel terger langzaam en zijn er weer (hoor mijn zucht) mensen die denken dat ze speciaal zijn en voordringen en/of zoveel nemen dat er niets overblijft (lees; vaak 2 keer gaan, terwijl het niet is toegestaan).

Heel veel frustraties dus.
Daar staat tegen over dat ik echt heel gelukkig word van mijn project op het moment.
Hoewel ik minder close ben met de kinderen dan Thea en Iris (lees ze zwijmelen bijna over de kinderen). Toch heb ik goed contact met een paar en ik begin hun, en zij mij, steeds beter te begrijpen.
We zijn ook begonnen met het alfabet leren. Ik voel me dan zo'n lerares zoals je voor de klas staat dingen oplezen en voordoen. En uiteindelijk de letters voor hun neus op het bord schrijven (herhaling, herhaling) zodat zij het na kunnen doen.
En ondertussen kennen ze de liedjes 'HookyPooky' 'tjitjiwa' (van speeland jit!) en 'the wheels of the bus' bijna uit hun hoofd.
Ze snappen zelfs wat links en rechts is. En dat na twee weken!

Verder doe ik nu drie keer per week Pilatus. Dinsdag, woensdag en donderdag, drie kwartier tot een uur. En, OMG, wat is dat zwaar. We dachten dat het op Joga leek, niet dus! Het is puur spieren trainen. Auch

Foto's uploaden gaat op het moment heel moeilijk, alle foto's die hij werkelijk upload wil ik eigenlijk niet. Alle foto's met mij erop, er zijn echt hele mooie foto's van mij gemaakt!, lukken niet.
Hoop dit weekend wat rust en beter internet te krijgen.

Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 17 Maart 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 14536

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 22 Juni 2016

Azië

06 April 2011 - 18 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: